Diagnoza gotowości szkolnej
Celem jest ustalenie czy dziecko w wieku 5-6 lat osiągnęło już poziom rozwoju, który pozwoli mu sprostać obowiązkom szkolnym. Wyniki pomogą rodzicom w podjęciu decyzji czy umieścić dziecko w klasie 0 czy w klasie 1.
Diagnoza obejmuje dwa spotkania – jedno z pedagogiem, drugie z psychologiem.
Opiniowanie w zakresie dysleksji, dysortografii
Opiniowanie rozpoczyna się od konsultacji specjalisty z rodzicami dziecka. Rozmowa dotyczy rozwoju dziecka od momentu narodzin do chwili obecnej. W ramach diagnozy prowadzone są badania mające na celu określić poziom sprawności intelektualnych dziecka. Efektem analizy zebranych wyników badań jest opinia o specyficznych trudnościach, która oprócz szczegółowej diagnozy zawiera również zalecenia dotyczące pracy z dzieckiem w domu i szkole.
Logopedia
Zajęcia mają na celu kształtowanie właściwej mowy dziecka w okresie jej rozwoju, a także doskonalenie i usprawnianie zaburzeń mowy oraz kształtowanie słuchu, ćwiczenie zdolności różnicowania dźwięku, pomoc rodzicom w zaplanowaniu pracy z dziećmi w domu.
Konsultacja psychologiczno-pedagogiczna
Jednorazowe spotkanie z psychologiem mające na celu określenie charakteru dysfunkcji dziecka jak również zaproponowanie odpowiednich metod nad rozwiązaniem lub zmianą. Doraźna pomoc psychologiczna.
Diagnoza psychologiczna
Próba wyjaśnienie czynników i mechanizmów psychologicznych wpływających na powstanie zgłaszanego problemu oraz ich genezy. Służy poznaniu dziecka, jego możliwości rozwoju, specyfiki trudności w funkcjonowaniu szkolnym, osobniczym jak również w relacjach rodzinnych, czy rówieśniczych. Określa udział czynników środowiskowych oraz psychologicznych w powstawaniu i podtrzymywaniu się nieprawidłowych form zachowań i funkcjonowania. Może dotyczyć całości funkcjonowania psychicznego danej osoby takich jak inteligencja i osobowość lub jednego z elementów funkcjonowania człowieka np. dominujące potrzeby, system wartości.